Medewerker preventie en welzijn (M/V/X)

Inleiding

Wil jij je expertise inzetten voor mensen? Ben je op zoek naar een afwisselende en stimulerende baan met een competitief salarispakket en een goede balans tussen werk en privé?

Sluit je aan bij Bru-Share en word veranderaar in een innovatieve werkverdelingsregeling voor de non-profitsector!

Bru-Share is een gloednieuwe sectoroverschrijdende werkgeversgroepering en 100% in Brussel, die volop in ontwikkeling is. Om onze leden te ondersteunen in hun behoeften op het vlak van compliance en in het behoud van het algemeen wettelijk kader, breidt Bru-Share haar team van deskundige medewerkers uit en is ze op zoek naar een deeltijdse Prevention and Well-being Officer.

Functieomschrijving :

Als medewerker Preventie en Welzijn op het Werk volg je de regelgeving op en ondersteun je de lidverenigingen van Bru-Share (kleine en middelgrote vzw's) in hun compliance-proces. Je begeleidt en adviseert de coördinatoren bij het opstellen en opvolgen van een gepersonaliseerd actieplan. Je ondersteunt de preventieadviseur en/of de teams bij het implementeren van de gepaste maatregelen.

Onze leden komen uit verschillende sectoren, waaronder sociale cohesie, handicaps, geestelijke gezondheid, socio-professionele integratie en sociale gezondheid in de breedste zin van het woord.

Je werkt mee aan de ontwikkeling van Bru-Share en versterkt de prospectie-as met het coördinatieteam van de groep: je ontmoet en praat met toekomstige leden die geïnteresseerd zijn in de inhoud van je opdracht.

Jouw taken:

Onder toezicht van de coördinatoren van de aangesloten verenigingen :

  • Identificeer de ondernomen acties, de mate waarin de structuur voldoet aan het wettelijke kader, stel aanbevelingen op en ondersteun de implementatie ervan.
  • Teams helpen om autonoom te worden binnen de structuren die ze ondersteunen (ondersteuning bij de praktische implementatie van goede praktijken: noodplan, organisatie van brandoefeningen, enz.)
  • Ondersteunende administratieve taken: bijhouden van de nodige documentatie, opstellen van het jaarverslag van de acties die in de loop van het jaar zijn ondernomen of opgestart; opstellen van het vijfjaren- en jaarplan en uitvoeren van de daaruit voortvloeiende acties, enz.
  • Ontwikkeling en aanpassing van sjablonen voor tools, sheets en andere hulpprogramma's die zijn ontworpen voor de praktische uitvoering van de noodzakelijke maatregelen.
  • Training van personeel en bewustwording van het regelgevend kader.
  • Risicoanalyse.
  • Link met SEPP, waar van toepassing.

Profiel

  • Beschikken over minimaal een bachelordiploma Preventie of een bachelordiploma (kort hoger onderwijs) en een certificaat Preventieadviseur niveau 2.
  • Ten minste 3 tot 5 jaar werkervaring in het vakgebied.
  • Een actieve kennis van het Nederlands (B2 schriftelijk/oraal) is vereist.
  • Werkervaring in de vrijwilligerssector is een groot voordeel.
  • Initiatiefrijk, open voor verandering en gevoelig voor de waarden van de non-profitsector.

Technische vaardigheden

  • Beheersing van de voorschriften inzake welzijn op het werk: Wet van 04 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk en de uitvoeringsbesluiten ervan.
  • Risicobeoordeling en beheerstrategieën
  • Goede kennis van schriftelijke en mondelinge uitdrukkingstechnieken en feedbackcultuur.
  • Weten hoe je een rapport schrijft en aanbevelingen doet.
  • Weten hoe je moet overleggen, coördineren, leiden en motiveren.

Persoonlijke vaardigheden

  • Functie in opbouw: toon initiatief, creativiteit en aanpassingsvermogen.
  • Autonomie, methodologie en nauwkeurigheid aan de dag leggen.
  • Vermogen om te luisteren en empathie. Maar je bent niet bang om dingen door elkaar te schudden.
  • Analytisch, prioriteiten stellen en planningsvaardigheden
  • Geschiktheid voor popularisering, synthese en overdracht
  • Oplossingsgericht en probleemoplossend, proactief en pragmatisch.
  • Een stabiele baan met een vast contract, vanaf 3/5 uur, gebaseerd op een rooster van 38 uur per week en 5 dagen. Kantooruren, persoonlijk werk.
  • Deze functie is momenteel in opbouw binnen een organisatie in ontwikkeling en het contract zal uitgroeien tot een fulltime functie.
  • Vergoeding in overeenstemming met CP330-schalen; secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Indiensttreding begin januari 2026.

Stuur je sollicitatie naar jobs@bru-share.be met je CV en begeleidende brief.

Andere vacature(s)

Delen op je netwerken

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail

Wil je zin geven aan je werk ?

Kom het team van Bru-Share versterken en draag bij aan projecten met een grote sociale impact.