Administratief en financieel medewerker (m/v/x)

Inleiding

Zijn boekhouding en administratie jouw speelterrein? Heb je een goede beheersing van verschillende boekhoudpakketten, in het Frans en in het Nederlands?

Ben je flexibel als het op rondreizen in Brussel aankomt? Wil je meer betekenis geven aan je job en je impact op de maatschappij veranderen?

Ontdek Bru-Share en word een agent van verandering in een innovatieve werkverdelingsregeling die volledig gewijd is aan de non-profitsector!

Wij bieden je een afwisselende en stimulerende baan op basis van een vast contract, met een concurrerend salarispakket en een goede balans tussen werk en privé.

Bru-Share is een gloednieuwe, 100% Brusselse, intersectorale werkgeversgroepering, die volop in ontwikkeling is. Onze leden komen uit de gezondheidszorg, gehandicaptenzorg, geestelijke gezondheidszorg, sociale cohesie, PSI en andere sectoren.

Jouw missie?

Je werkt voor verschillende verenigingen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (19 gemeenten). In de loop van de week verander je meermaals van werkplek om samen te werken met verschillende collega's.

Volgens een vast schema word je ter beschikking gesteld van kleine en middelgrote organisaties: van geval tot geval ondersteun je de coördinator van de vereniging of versterk je het managementteam.

Jouw taken?

Boekhoudkundige, administratieve en financiële ondersteuning bieden aan bestaande teams:

  • Dagelijkse codering en registratie van de verschillende boekhoudkundige bewegingen in de software die door de vereniging wordt gebruikt (financieel journaal, aan- en verkopen, enz.);
  • Facturatie opvolgen, leveranciers aanmanen, onkostendeclaraties, debet- en creditnota's en diverse vergoedingen opstellen;
  • Analyse van de tussentijdse boekhoudkundige positie;
  • Samenwerking met het externe boekhoudkantoor waar nodig;
  • Organiseren van de archivering en digitalisering van boekhoudkundige documenten en alle andere documenten met betrekking tot de algemene administratie van de vereniging.

 

Andere taken kunnen aan je functieomschrijving worden toegevoegd:

  • Samen met het sociaal secretariaat het loonbeheer opvolgen en waar nodig betalingen verrichten;
  • Ondersteuning bij het voorbereiden van subsidieaanvragen, het verantwoorden van subsidiabele uitgaven en het opstellen van verslagen over de financiering voor verenigingen;
  • Beheren van leveringsorders (economenkantoor), voorraden en contracten met leveranciers;
  • Je neemt contact op met dienstverleners volgens de procedures voor openbare aanbestedingen.

Profiel

  • Bachelordiploma in boekhouding of management (minimaal).
  • Kandidaten met ervaring of inzicht in de boekhouding van verenigingen (subsidiemechanismen en rechtvaardigingen) zullen een sterke troef zijn.
  • Onze leden zijn Franstalig of tweetalig: Frans spreken is geen pluspunt, maar een must.

Technische vaardigheden

  • Je bent in staat om de uitdaging aan te gaan om meerdere keren per week van boekhoudsoftware te veranderen, afhankelijk van de organisatie waar je voor werkt (Sage BOB50, Popsy, WinBooks, Octopus, Trifact, Falco, FIDELO, enz).
  • Je bent vertrouwd met Microsoft 365 tools (Word, Excel, PowerPoint, Outlook).
  • Ervaring met analytische boekhouding binnen een vzw is een pluspunt.

Persoonlijke vaardigheden

  • Je bent autonoom in het beheren van de aan jou toegewezen taken.
  • Je kan snel reageren en bent proactief in het vinden van oplossingen voor problemen.
  • Je kunt goed luisteren en toont je beschikbaar.
  • Je hebt een goed analytisch vermogen.
  • Je past je gemakkelijk aan verschillende werkomgevingen aan (teams, management, software).
  • Je bent flexibel wat betreft reizen van en naar je werk en je kunt in de loop van dezelfde week verschillende Brusselse gemeenten bezoeken.
  • Je bent nauwgezet, minutieus en hebt oog voor details.
  • Je kunt processen opstellen.
  • Je bent discreet en vertrouwelijk ten aanzien van de verwerkte gegevens.
  • Vast contract. Mogelijkheid tot parttime werk bespreekbaar.
  • Aantrekkelijke beloning (PC330).
  • Salaris in overeenstemming met diploma en relevante ervaring.
  • Extralegale voordelen.
  • Positie in configuratie in te vullen in het najaar van 2025 + uitbreiding van het team gepland voor 2026.

Herken je jezelf in dit profiel? Stuur je sollicitatie (CV en motivatiebrief) naar jobs@bru-share.be en vertel ons waarom jij DE juiste persoon bent om onze leden te versterken.

Andere vacature(s)

Geen vacatures gevonden

Delen op je netwerken

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail

Wil je zin geven aan je werk ?

Kom het team van Bru-Share versterken en draag bij aan projecten met een grote sociale impact.